Rapport

Design

A designer working on a concept truck design

DESIGN MED DRIVSTOFFØKONOMI SOM MÅL

Renault Trucks kommer fremtiden i forkjøpet ved å dele sin visjon om en absolutt avantgardistisk design, og ved å gjøre de nyeste og beste innovasjoner umiddelbart tilgjengelig for sine kunder.

2012 - Ved IAA-messen i Hannover fremlegger Renault Trucks en studie i industriell design, i form av en stor langtransportbil der all vekt er lagt på drivstofføkonomi. Kjennetegnene til denne nye modellen er kvalitetsmaterialer, utpregede aerodynamiske detaljer og teknologiske innovasjoner som på sikt vil gi Renault Trucks en klar retning å følge når det gjelder forskning innen drivstoffbesparelse.

«Arbeidet med CX/03 er en studie i industriell design, og ikke en studie i utseende» påpeker Hervé Bertrand, designdirektør hos Renault Trucks. Denne lastebilen er et naturlig resultat av det forskningsarbeidet som allerede er nedlagt på dette området, som for eksempel Optifuel Lab. «Denne modellen har som mål å gi det aller beste av alt det Renault Trucks har å tilby når det gjelder drivstofføkonomi,» fortsetter Hervé Bertrand «og å gi oss en klar retning å følge for alt fremtidig forskningsarbeid.» Hvert eneste element på bilen har en meget presis funksjon, med aerodynamikk og effektivitet som klare mål.

RENAULT TRUCKS DESIGN

 

HOS RENAULT TRUCKS HANDLER DET OM Å INTEGRERE KUNDENES ØNSKER OM FREMTIDEN ALLEREDE VED BEGYNNELSEN AV UTVIKLINGEN AV EN NY MODELL.

De rene linjer og dynamiske former i hele vårt modellprogram er en av de vesentlige årsaker til Renault Trucks store suksess på 5 kontinenter.

 

ARBEIDET FOR VÅRE DESIGNERE ER Å SE INN I FREMTIDEN OG DERETTER FINNE UT HVA SOM KOMMER TIL Å BLI KUNDENS BEHOV

Å utvikle fremtidens lastebil er en meget komplisert oppgave, som krever tett samarbeid mellom design og produksjon. Hundreevis av skisser fra vår designavdeling ligger til grunn for den endelige utvelgelse av fremtidens modeller.

Det er ikke bare et spørsmål om å designe futuristiske linjer, men også om å definere både interiør og eksteriør i detalj, med elementer som dører, vinduer, tak, luker og andre elementer ved å innarbeide ny teknologi og innovasjon som gir merverdi for kommende lastebilmodeller.

Renault Trucks Design

 

 

 

ORIGINALITETEN BAK RENAULT TRUCKS VAREMERKE

Renault Trucks Logo on a concept truck

Design er et viktig element i enhver Renault Trucks lastebil, og har også en avgjørende betydning for vår image. Det er samtidig viktig at våre kunder også kan identifisere sin virksomhet med våre lastebiler, for bare på denne måten oppnås en helhet. Renault Trucks logo er også et uttrykk for kvalitet, og synonymt med fransk kreativitet over hele verden. Renault Trucks varemerke er knyttet til virksomhetens verdier: Innovasjon, omsorg, og effektivitet.

 

Renault Trucks Radiance concept truck

RADIANCE

RENAULT TRUCKS’ DRØMMEBIL

Med bakgrunn i vår lange historie og våre tre kjerneverdier: Nærvær, effektivitet og innovasjon, har markedsførings- og produktteamene våre kommet med sine forslag til fremtidens trekkvogn.

Renault Trucks Hybris concept truck

HYBRYS

RENAULT TRUCKS LANSERER HYBRYS, EN INNOVATIV KONSEPTBIL MED HYBRID-TEKNOLOGI FOR NÆRTRAFIKK.

Med sin spesielt innovative design, gir Hybrys klart uttrykk for visjonen som Renault Trucks har av fremtidens transportløsninger. Den utgjør også en ny etappe mot introduksjonen av hybridteknologien blant tilbudene om alternativer til diesel, som allerede tilbys av merket.

I sitt utvalg av biler som er beregnet på den offentlige sektor og veivesen, tilbyr Renault Trucks et unikt utvalg av alternative drivstoffløsninger: Biodiesel, naturgass, motorer med dobbelt drivstoffsystem (termisk/elektrisk), helelektriske motorer. 

Set canonical URL
Off