Velkommen til Renault Trucks Norge
Kundevurdering
Renault Trucks D Cab 2,1: Fandiño, Spania
Distribusjon
Jun. 30 2021
FANDIÑO
Fandiño er et referanseselskap innen salg og distribusjon av frosne måltider nord-øst i Spania. Hver dag sitter selgeren Jose Luis bak rattet i en Renault Trucks D 2,1 m med kjølepåbygg og leverer varer.
Kan du fortelle om arbeidet ditt hos Fandiño?
– Jeg er selger og foretar mine leveringer i Asturias-regionen bak rattet i en Renault Trucks D Cab 2,1 m. Fandiño har solgt og distribuert frossenmat til lokalsamfunn og resturanter i nesten 60 år. Det er her i Avilés vi koordinerer alle aktivitetene i vårt distribusjonsnett til Asturias, Cantabria, León, Zamora, Valladolid etc. Vi tilbyr et bredt spekter av produkter, skreddersydd etter kundenes behov, fra forrett til dessert. Transport er en nøkkelfaktor i virksomheten vår. Vi må kunne garantere produktkvalitet i hvert trinn av prosessen, noe som betyr å holde kjølekjeden intakt. Jeg begynner dagen klokken 7, når jeg og kollegaene mine forbereder lastebilene for runden med leveringer. Vi kobler fra strømmen som holder maten frossen gjennom natten, forbereder papirene og kommer oss på veien. Hver uke foretar vi forhåndsdefinerte ruter, vanligvis til faste kunder. Dagen er som regel ikke ferdig før 18 eller 19. Når vi er tilbake ved hovedkvarteret laster vi bilen med leveringene vi skal gjøre neste dag.
Hva gjør Renault Trucks D Cab 2,1 m egnet til din virksomhet?
Bilen er perfekt tilpasset våre behov i forhold til manøvrerbarhet, pålitelighet og robusthet. Den gjør at vi kan planlegge arbeidet for dagen med sinnsro og opprettholde forpliktelsene vi har overfor våre kunder. Alt vi trenger gjøre er å følge vedlikeholdsplanen for å unngå driftsstans som kunne forstyrret arbeidet og forsinket leveringene. Derfor gir den oss en god del trygghet og sikkerhet. Den har også overrasket meg med lavt drivstofforbruk, selv om jeg kjører mye i byer, landsbyer og på fjellveier, hvor forbruket pleier være høyere.
Fandiño har vært i bransjen i 60 år og har tatt full kontroll over hele kjølekjeden for å garantere kvaliteten på produktene. Bilene kjører 60 til 70 000 kilometer i året. De gjør at sjåførene ser fram til arbeidsdagen med sinnsro og kan oppfylle forpliktelsene til kundene.
LAVT FORBRUK
Teknologi, aerodynamikk og smart kjøring gjør det mulig å redusere drivstofforbruket betydelig.
ENKEL PÅBYGGING
Flere mekaniske og elektriske komponenter er forhåndsinstallert for å gjøre påbygging enklere for enhver type virksomet.
MANØVRERBARHET
Redusert svingradius, kort overheng foran og et kompakt førerhus gjør kjøretøy i D-serien ekstremt manøvrerbare.
Hvordan oppfører den seg i tettbygde strøk og på fjellveier?
I byer og landsbyer jeg besøker hver dag har Renault Trucks D Cab 2,1 m virkelig gjort livet mitt enklere. Den er manøvrerbar, jeg har god sikt, den er lett å parkere og kjøre, tross størrelsen. Jeg kjører lett på travle og overfylte steder. Fremfor alt kan jeg parkere på steder som er vanskelig tilgjengelig, dette er veldig viktig. På fjellveier er det lett å komme fram, selv når det er glatt i regn eller på vinteren, på grunn av manøvrerbarheten og ytelsen. Den er også lett å kjøre, fordi alt er innenfor rekkevidde. Den robotiserte girkassen er enkel å bruke, det samme er de andre hjelpesystemene. I bakkene gjør retarderen at jeg trenger ikke bruke bremsene mye, og jeg kan kjøre trygt uten å bli sliten.
EN OPPDATERING OM...
KJØLETRANSPORT I SPANIA: EN BLOMSTRENDE SEKTOR
Takket være økningen i eksport av frukt og grønnsaker fortsetter spanske transportører å modernisere og utvide sine flåter med temperaturstyrte kjøretøy.
ET MARKED I VEKST
I 2015 ble det registrert 36 % flere kjølebiler og -hengere i Spania enn året før. I følge offisielle tall fra foreningen for spesialprodusenter utgjorde dette salget 40 % av segmentet. Tallene sier mye om tilstanden innen kjøletransport på den iberiske halvøya.
ET RESULTAT AV AKTIVITET
Optimismen i bransjen er uten tvil drevet av den generelle oppgangen i økonomien og dominansen til spansk eksport av frukt og grønnsaker, transportert på vei og levert over hele EU. Spania er for tiden den ledende eksportør av frisk frukt og grønnsaker i Europa, og rangert på tredjeplass i verden, etter Kina og USA.
EN GUNSTIG KONJUNKTUR
Styrket av denne situasjonen har transportselskaper derfor økt kapasiteten og flåtene for dermed å bevare sin konkurransekraft på det europeiske markedet.
Hva synes du om komforten i førerhuset?
Jeg tilbringer mye tid bak rattet på Renault Trucks D Cab 2,1 m og for meg er komfort synonymt med sikkerhet. Jo mindre jeg blir trett, jo mer er jeg årvåken og effektiv. Setene er veldig komfortable. Rattets posisjon er justerbar og justeres veldig godt i dybden. Nakkestøtte, armlene og kjørestilling er egnet for lange reiser. Lastebilen er også enkel å stige inn i, noe jeg må gjøre mange ganger i løpet av arbeidsdagen. Når man jobber i tettbygde strøk har bilen en rekke viktige egenskaper som kommer til nytte i delikate situasjoner. Som nødbremsing eller god manøvrerbarhet. Det er da man kan sette pris på den høye kvaliteten på ABS-systemet, stabiliteten og håndteringen av kjøretøyet. For å avslutte vil jeg si at Renault Trucks D cab 2,1 m representerer et trygt arbeidsverktøy på alle fronter: Pålitelighet i daglig bruk, allsidig og robust i alle situasjoner.