Transportløsning

Pålitelighet for elektriske lastebiler: bytt til elektromobilitet med letthet

Elektriske drivlinjer

6min
Man charging a Renault Trucks E-Tech D

Elektriske kjøretøy: Renault Trucks utprøvd teknologi

Renault Trucks var den første kommersielle kjøretøyprodusenten som brakte en rekke elektriske kjøretøy til markedet med en hybridlastebil: Premium Distribution Hybrys Tech utgitt i 2009. I 2010 ble Maxity Electric lett nyttekjøretøy lagt til i katalogen. Vi utviklet deretter elektriske lastebiler med tunge tonnasjer med partnerkunder, under faktiske driftsforhold, og i 2018 slapp vi Master Z.E. å markedsføre. Vi samlet tusenvis av datapunkter for å forbedre ytelsen: batteridata, infrastruktur og ladeadministrasjonsdata i tillegg til tilbakemeldinger fra sjåføren.  

Denne erfaringen har gjort det mulig for oss å tilby bedrifter en rekke andregenerasjons helelektriske lastebiler i dag, noe som sikrer fullstendig trygghet uten å påvirke lønnsomheten din. Tilsvarende har våre eksperter blitt opplært og mottar løpende opplæring i elektriske kjøretøy; enten det er ingeniørene som designer og konfigurerer lastebilene dine, mekanikerne som utfører service på verkstedene våre eller selgere i forhandlerne. 

Renault-Trucks-E-Tech-range

I dag overlater en mengde transportører av ulik bedriftsstørrelse oss og er forpliktet til deres energiomstilling. Siden lanseringen i 2018 har vi solgt mer enn 400 Master Electric-kjøretøyer til våre kunder. Her er noen nylige eksempler: Etter å ha startet hjemmeleveringer med 20 Renault Trucks E-Tech Master i 2020, tok det sveitsiske kooperativet Migros Aare levering av 20 ekstra kjøretøy i 2021. Det sveitsiske selskapet Feldschlösschen, et datterselskap av Carlsberg-gruppen har hatt 20 Renault Trucks E-Tech D-kjøretøyer i drift siden starten av 2021, for å fullføre daglige ølleveringsrunder i fjellområder. I september 2021 tok Urby-selskapet (Groupe La Poste), en fransk spesialist i første/siste mile-logistikk, det samme valget med sin bestilling på 20 Renault Trucks E-Tech D-kjøretøy. 

Elektrisk kjøretøyteknologi er det mest modne og effektive alternativet for å dekarbonisere aktiviteten din 

Elektrisk teknologi er det beste alternativet for å dekarbonisere aktiviteten din fordi den allerede er utviklet og ytelsen blir stadig bedre. Driftsområdet til batterier øker fortsatt, noe som betyr at all bruk vil være dekket innen slutten av tiåret. Vi vil også fremheve at denne teknologien genererer null NOx-utslipp og er stillegående i drift. 

Videre er det viktig å ta hensyn til ende-til-ende-effekten av elektrisk teknologi i reduksjonen av CO2-utslipp. Faktisk, i Europa blir elektrisitetssektoren stadig mer dekarbonisert. Dette er fordi det hovedsakelig produseres fra fornybar eller kjernekraft. For øyeblikket representerer elektriske kjøretøy en reduksjon på 55 % i CO2-utslipp sammenlignet med fossil diesel.  

Når det gjelder energieffektivitet, tilgjengelighet, investerings- og brukskostnader, er elektrisitet den mest modne alternative energien. 

De har gått over til elektrisk: vitnesbyrd

Delanchy Group tar i bruk elektriske lastebiler fra Renault Trucks

Hver kveld mottar 15 premiumbutikker i Paris leveranser med elektrisk lastebil

Feldschlösschen : Siden 2013 har våre elektriske lastebiler gitt oss et konkurransefortrinn

"I de kuperte områdene og ved lave temperaturer gjorde overvåking av kjøretøyytelse oss i stand til å oppnå en gjennomsnittlig rekkevidde på 220 kilometer under vinterforhold."

The German company DB Schenker
Renault Trucks E-Tech D on the road

Utover den maksimale driftsrekkevidden er det viktigste å tilby deg en driftsrekkevidde som er tilpasset dine virkelige behov, uansett aktivitet: urban eller regional distribusjon, levering på stedet eller renovasjon. Ekspertene våre vil foreslå den eller de elektriske lastebilmodellene som passer best for din profesjonelle applikasjon og typen reise lastebilene dine skal foreta. Vi vil gjøre simuleringsverktøy tilgjengelig for deg og vil tilby en flåte av elektriske lastebiler for testing under virkelige forhold. Vi dekker dine behov med våre 16, 19 og 26-tonns kjøretøy, og med dine innspill kan vi tilpasse disse for å ha riktig antall batterier for dine behov: fra tre til seks. Generelt velger flertallet av kundene våre lastebiler med fire batterier. 

Stadig økende ytelse 

Elektrisk teknologi er under konstant utvikling og ytelsen til elektriske lastebiler i dag er sammenlignbare med dieselbiler i leverings- og distribusjonsaktiviteter. Med drivkraft fra investeringer fra produsenter av bil- og tunge nyttekjøretøyer, er batterieffektiviteten fortsatt i fremgang: ikke bare når det gjelder rekkevidde, men også hurtiglading, spesielt under delvis lading. Dette er en grunnleggende trend, over lang sikt, som støttes av opprettelsen av spesialiserte infrastrukturer. 

Infrastruktur tilpasset elektriske kjøretøy

Økosystemet for elektromobilitet utvikles og implementeres også parallelt med den teknologiske fremgangen. Våren 2021 publiserte ACEA (European Automobile Manufacturers' Association), som Renault Trucks er medlem av, en hvitbok for å identifisere produsentens krav når det gjelder ladestasjoner i hele Europa. Målet er kvantifisert: å skaffe 10 000 til 15 000 offentlige ladepunkter innen 2025 og å øke dette tallet til 50 000 innen 2030. Konkret vil tettheten av ladepunktene bety at nye rundturer kan organiseres i den obligatoriske 45-minutters sjåførpausen hver 4. time og 30. minutt. 

Du kan dra nytte av all vår ekspertise innen elektriske kjøretøy og vår kunnskap om vedlikehold og service for å gjøre overgangen til elektriske kjøretøy så enkel som mulig. Ikke nøl med å kontakte oss for å finne ut mer. 

Jeg godtar at når jeg sender inn dette skjemaet, vil Renault Trucks lagre og beholde mine personlige data så lenge det er nødvendig for å vurdere informasjonen som er gitt og for å kunne kontakte meg tilbake om dette spesifikke emnet. Mine data kan også bli overført til Renault Trucks partnere og distributører som vil kunne håndtere etterspørselen min.
Set canonical URL
Off